3 Ağustos 2013 Cumartesi

satır aralarından...




‘’Ben aranızda temiz bir dostluk, kan bağıyla meydana gelen zorunlu kardeşliklerden daha içten daha özden gönüllü kardeşlik var sanıyordum. Yanılmışım. Yargılamayan bir dost istiyordum ben, homurdanan sesin kalbe ok gibi saklandığı o zayıf anlarda, beni dinleyecek, yanında hiçbir şeyden korkmayacağım temiz bir dost istiyordum. ’’

- vadideki zambak, balzac -

‘’ En bayağı olanın bir serüven haline girmesi için onu anlatmaya koyulmanız gerekir ve yeter.insanları aldatan da bu zaten. Kişioğlu hikayeciklerden kurtulamaz, kendi hikayeleri ve başkalarının hikayeleri arasında yaşar. Başına gelen her şeyi hikayeler içinde görür . Hayatını sanki anlatıyormuş gibi yaşamaya çalışır;ama ya yaşamayı ya da anlamayı tercih etmek gerek. ’’

-  bulantı , jean paul sartre  -


‘’İnsan herhangi birinin ne hissettiğini asla bilemiyor . Hepimiz karanlıktayız. Bulup ortaya çıkarmaya çalışıyoruz; ama bir insanın başka bir insanla ilgili fikirlerinden daha gülünç bir şey hayal edebiliyor musunuz? İnsan,bildiğini sanarak yoluna devam ediyor; ama gerçekte bilmiyor. ‘’

- virginia woolf-

‘’ Yıldızları o kadar uzun zaman izledim ki onların birer sözcük olduğunu düşünüyorum artık. Bedenim dünyanın hangi ücra köşesine savrulursa savrulsun doğanın hüküm sürdüğü bu evrende her şey beynimin içinde olup bitiyor. Kafamın içindeki önyargılardan kurtuluyorum ve yaşamı olduğu gibi seviyorum. ‘’

-  jack kerouac -


5 yorum:

  1. balzak peek severim. onun insanlık komedyası adı altında yazdığı tam 36 kitap var. bisürüsünü okudum. balzak sadece yazarmış bir de balo gezermiş ve yemek yermiş, yazmak için gezermiş.

    sartır, peek severim. e bayağı kitabını okudum. bulantı kitabının iç kapağına "şimdi kusacağım" diye yazmıştım. yani, sevmiştim.

    vulf, hey be ne kadın be. hayatı da öle ilginç ki. kaç kitabını okudum ya. kötü öldü sona.

    keruak, beat kuşağı. çook severim. on the road. çok önemlii. bi de o zamanlardan alan watts var.

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      okudukça derin cümleler yakalayabiliyoruz.
      bizi bize anlatan cümleler.
      okuduğumuz yazarların yaşadığı dünyayı da bilmek ayrı bir zevk:)

      balzak da senin gibi yazmak için gezermiş deep:)

      Sil
  2. Edebiyat zevkinizi sevdiğimi söylemiş miydim?
    :)
    her şeye bir gülücük smileyi artıkın:)

    YanıtlaSil

.

Ad

E-posta *

Mesaj *