9 Ekim 2015 Cuma

ilk film çekim deneyimi 1/2


Amatör oyunculardan oluşan film için toplandık.  Final sahnesinde gazeteciyi oynayan ben ‘yaparım canım nedir kiii’ derken birkaç sahneyi en az 5 defa tekrarlayınca-karşımdaki oyuncudan dolayı- akşama kadar yorgunluktan uzunca bir dinlenmenin hayalini kurup  durdum. Final sahnesinin sadece birkaç evden oluşan baraj manzaralı köyde çekilmesi doğayla baş başa kalmamı sağladı. Tabi benim sahnenin çekileceği bölümü beklemek sıkıcı olsa da iyiydi yine de. Köydeki evlerden birinde toplanan üzümlerden pekmez yapılıyor olması ve kazanların kurulduğunu görmek beni heyecanlandırdı. Makyaj tazelemek için girdiğim toprak evde farklı bir yaşam beni bekliyordu. Oradaki birkaç bayanla sohbetimiz yaşamın her koşulda zor da olsa devam ettiğini gösterdi yine yeniden.

Üzüm kasalarını elinde tutan köyün muhtarı aynı zamanda evin sahibi hepimize salkım salkım üzümler ikram ederken adamı şöyle bir gözlemledim. Şehrin gürültüsünden uzakta doğayla baş başa bir evde hayatını üzümlere adamak ne de güzeldir diye düşündüm. Hatta hayatını üzümlere adayan adam diye bir yazı kurguluyordum onu izlerken . Bizlerin gün içerisinde önemsediğimiz, zihnimizde devleştirdiğimiz birçok şeyden uzaktı. O esnada onun yerinde olmak istedim.



Benim sahneye sıra geldiğinde onca yıllık tiyatro deneyimim olmasına rağmen heyecanlandığımı fark ettim. Hani tatlı heyecanlardan. Yanımdaki oyuncuların hareketlerine gülüşlerim sahneyi tekrardan almamıza sebep olsa da karnım ağrıyana kadar güldüğümü hatırlıyorum. Bazen ben gülmesem de yanımdakinin gülüşü unuttuğumuz cümleler ve başa sarmalar (: Beni tanıyanlar bilir gülmeyi hiç sevmem canım hele bir gülme krizi gelirse anında susarım (: İyi bir deneyimdi benim için. Yakında sinemalarda gösterime girdiğinde haberdar ederim sizleri. Sağlıcakla kalınız sevgili okuyucularım. 

8 yorum:

  1. Çok güzel bir deneyim ya... Hadi izlersek süper olur :)

    YanıtlaSil
  2. tebrik ederimmm merakla bekliyorumm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim mavi cidden ben de merakla bekliyorum :))

      Sil
  3. Yazıyı okuyunca ilk kısa filmimi çekerken çektiğim zorluklar geldi aklıma. Oyunculuk işi çok zor iş hele ki biraz mimiksel bir film çekiyorsan çok çok zor, mahalleden ali veliyle çekiyorsan çok çok zor :) Ama şunu söylim tiyatrocuların kısa filmlerde çok rahat olduklarını söyleyebilirim, ezberleri sıkıntılı değil ver texti oynasın :) Umarım güzel bir film çıkar. :)

    YanıtlaSil
  4. Tiyatro, sinema ne güzel dallardır. Emeğinize değsin. Başarılar diliyorum...

    YanıtlaSil
  5. Wayyy Ceren ne güzel bir haber bu böyle..
    ben şimdiden heyecanlandım.. :)))
    ne zaman izleyeceğiz..

    ha bir de kamera arkasını da izlemek isterim :)

    YanıtlaSil
  6. Ne zaman izleyebiliriz ki ! Merak ettim valla :)

    YanıtlaSil

.

Ad

E-posta *

Mesaj *