16 Temmuz 2020 Perşembe

Maviye İz Süren - Bahar Uysal Karakuş


DÜŞ MAVİYLE UYANDI.....   :) 

maviye iz süren

 Bilmem kaç yıl öncesinde lisede tarih öğretmeninin ‘bu bozkır ve taşrada sen aydınlıksın Bahar..’ cümlesi  yankılanıyor mavinin bütünleştiği  gökyüzünde..  Bugün hala ona bir ses fısıldıyor ‘sen ışıksın..’ bu tesadüf olamazdı…Maviye iz sürmek istedi bu yüzden maviyi çağırdı sayfalarına.. Adım adım ilmek ilmek işlemeye çalıştı ufkunda yer edinen cümleleri.. Her daim bir öğrenci edasıyla hareket etti çantasında taşıdığı defter ve kalemi.. 
Dünya güzeli çocuklarını  parka indirdiğinde  bile çantasıdan çıkardığı ‘yazma sanatı üzerine’ içerikli kitapları incelemek özel bir uğraşıydı onu için… Ders çalışmam gerek diyen bir öğrenci nasılsa tatilde geldiği bu evde bile okumam gerek cümleleri  konuk olurdu odamıza..  Annemin yazar kızım diye seslenmesi bizi gülümsetirdi.. Geceleri mum ışığında eksik olmayan otantik müzikleri ve asla olmazsa olmazı bir yudum kahve ile karalar yazıp çizer… Kontrol etmem için binbir mahcubiyetle söylerdi bana.. Ne kadar keyif aldığım tarif edilemez okuduğum her satırda alıp götürürdü beni her kelime…Bilirdim çünkü hiçbir zaman kimseyi yormak istemezdi.. Oysa hayat çoğu yerde ona karanlık yüzünü gösterip alaşağı etmeye çalışmıştı.. Bazen hançer misali cümleler duydu onları kalemiyle yok etme erdemini gösterdi… Her daim kalemine sarıldı ve kokusunu benimsediği sayfalarına... Edebiyat aşığı kelimesi yetersiz kalırdı bu yüzden dünya tatlısı minik kızının adını ‘Öykü’ olarak seçti… J  Tüm engellere rağmen yılmadı hala çantasında taşıdığı deftere yazmaya devam ediyor.. Hazinesini bir gün tekrardan sunmasını ümit ediyorum bu bir başlangıçtı.. Emek ve sabrın vücut bulmuş hali.. Gözyaşı, umut,sevinç, sabır, sıkı çalışmak ve bitmek bilmeyen duaların karşılığı… 
Ona her daim yürekten inandım bir gün emekleri karşılık bulacak bir yerlerden en güzel başlayacaktı.. İşte bu özel kitap asla pes etmeyen yazma yolculuğuna öncesinde birçok dergide başlamış daha saklı defterlerde özenle yazılan öykülerin sahibi benim ablam,yoldaşım.. Tebrik ediyor ve her zaman maviye iz sürmesini yürekten diliyorum J


Bizi daima maviye çağıran ses bu sayfada olmalı :)




1 yorum:

  1. Çok özel bir yazı bu, çok teşekkür ederim cannn:)
    Duygulandım...

    YanıtlaSil

.

Ad

E-posta *

Mesaj *