4 Mayıs 2013 Cumartesi

düşünsel





Yelkovan kımıldadı, hayat saatim soluk aldı, – ömrümde duymadığım bir sessizlik vardı çevremde; yüreğim yılgıya kapıldı.
Yalnız gezerdim; o yanlış yollarda gönlüm neye acıkırdı geceleyin? Dağlara tırmanırdım; kimdi sen değilsen, aradığım dağbaşlarında?
Gürültüler ve gök gürlemeleri ve fırtına sağanakları, bundan, bu sakıngan, kuşkulu kedi dinlenmesinden yeğdir gözümde; kişiler arasında da usul basanlara, yarım yamalak kişilere hınç bağlarım en çok, kuşkulanan, durumsayan, geçen bulutlara.
Yüreklilik en iyi öldürendir: yüreklilik, acımayı dahi öldürür. Oysa acıma, en derin uçurumdur: kişi, hayatı nice derinliğine görürse, onca derinliğine görür acı çekmeyi de.
Ama yüreklilik en iyi öldürendir, saldırgan yüreklilik: ölümü dahi öldürür o; çünkü der: “Bu muydu hayat? Peki öyleyse! Bir daha!”
Akşamları ateşin başına oturduklarında hep beni konuşurlar, ama hiç biri beni düşünmez.
Onlar, gerçekte en çok bir şeyi isterler: kimsenin kendilerine zarar vermemesini. Böylece herkesin hoşuna gitmek, herkesi hoş tutmak isterler.
Ama “erdem” deseler de, ödlekliktir bu.
Ah bu iyiler! İyi kişiler gerçeği hiç söylemezler. Bu türlü iyi olmak, ruh için sayrılıktır.
Baş eğer bu iyiler, teslim olurlar; yürekleri öykünür, canları söz dinler; oysa söz dinleyen, kendini dinlemez!
Her bilgi, tedirgin vicdanın dibinde yeşermiştir şimdiye dek! Parçalayın ey gören kişiler, parçalayın eski levhaları!
Ah, bütün yarım istemleri bıraksanız da, eylemde olduğu gibi, tembellikte de tam kararlı olsanız!
Kimine göre yalnızlık, sayrı kişinin kaçışıdır; kimine göre de, sayrı kişilerden kaçıştır.
Ve kötüler ne kadar zarar verirlerse versinler, iyilerin verdiği zarar en zararlı zarardır.
İyilerin aptallığında dipsiz bir kurnazlık vardır.
İyiler, kendi erdemlerini bulanı çarmıha germek zorundadırlar! Yaratıcıdan nefret ederler en çok, levhaları ve eski değerleri altüst edenden, bozandan, – yasa bozan derler ona. Çünkü iyiler, yaratamazlar; onlar hep sonun başlangıcıdırlar. İyiler yalancı kıyılar, yalancı güvenlikler öğrettiler size; iyilerin yalanları içre doğup büyüdünüz siz. Her şey iyiler eliyle baştan aşağı burulmuş, çarpıtılmıştır.
Birçok şeyi yarım yamalak bilmektense, hiç bilmemek daha iyidir! Başkalarının düşünceleriyle bilgelik etmektense, kendi hesabına delilik etmek daha iyidir!
Ben büyük horgörenleri severim. İnsan altedilmesi gereken bir şeydir. Boyun eğmektense umutsuzluğa düşün daha iyi.

Friedrich Nietzche, Böyle Buyurdu Zerdüşt,

4 yorum:

  1. Doğru şeyler söyler Nietzche!
    burda da altı çizilmesi gereken önemli yerler var
    okunması gerekli bir paylaşım
    teşekkürler güzel elsa:)

    YanıtlaSil
  2. Bazen ben de birini arıyor sanıyorum ruhun, sonra birini buldum ya da ilgilenmek istediğim şeyi buldum diyorum

    Çok geçmeden yanıldığımı anlıyorum. Bazı insanlar boşlukla dünyaya gelir. Ve onu dolduracak hiçbir şey fani değildir.
    :)

    YanıtlaSil
  3. Nietzche, her şeyiyle okunması gereken değer. Hayatı bir de Nietzche'den dinlemenin insana katkısını anlatmaya çoğu kelimeler yetmez. Güzel bir yazı. Her iyi olanın kendi içindeki çelişkisini anlatan anlamlı cümleler. İyi olmak iyi olmaya yeterli değildir....

    YanıtlaSil
  4. ''Kendi alevinle yakmaya hazır olmalısın kendini,
    Önce kül olmadan nasıl yeni olabilirsin ki..'' Nietzsche
    Farklı bakış açılarını görmek iyi gelebiliyor insana..selamlar..

    YanıtlaSil

.

Ad

E-posta *

Mesaj *